Thursday 21 April 2011

KURSUS

Assalammualaikum....


Uhhhh best betul sesekali dapat kuar dari OPIS. dua ari lg. Kali ni aku ngan Yana dpt g kursus sama-sama, lau sblm ni jgn harapla, mesti g gilir2 tu yg tak best tu...

Kali ni, kursus diadakan d Lotus Desaru selama 2 ari iaitu pada 19 & 20 April 2011 (Selasa, Rabu). Fasilitatornya ialah Dato' Affandi dan isterinyer yang lawa dan comel. Memang best, seronok, byk ilmu, yang penting aku tak mengantuk semasa mengikuti kursus ni. MEMANG BEST!!!!!!!

Kursus ni mengajo kite bagaimana cara menerima, melayan, membantu pelanggan yang datang ke pejabat kite. Perkara yang penting lg terpenting  ialah SENYUM....

Orang selalu kate, org "Gomen" ni uat keje lambat". Aku pun malu lau d org yang berkata begitu, tp kdg2 memang d betulnyer kan....Naper mcm tu??? haaa nak tau naper? Semuanyer kerana SIKAP kite sendiri. Lau diri sendiri dah tertanam SIKAP pentingkan diri sendiri, keje cume nak gaji mmg akan menjadi buruk
perkhidmatan yg diberikan kpd pelanggan, layan pelanggan nak tak nak jer...(peringatan utk diri sendiri gak).

Sebagai pejabat kerajaan, kite memberikan perkhidmatan kepada orang ramai. Kite sepatutnyer memudahkan dan menyenangkan mereka bukan menyusahkan mereka, betul tak?Ni kdg2 d pelanggan dtg, susahnyer pegawai tuuu nak kuar....adoiiii aku yg pening. Kdg2 amik masa nak kuar, aku yg malu.

Lagi lau naik keje kol 2, belum tentu kol 2 dh smpai opis. Pelanggan dtg tepat kol 2 pulak tu. Malu bila ckp kat pelanggan, "Encik, sila duduk dulu, sekejap lagi pegawai sampai".Ermmm tunggulah dalam 2.15 ke 2.30 baru dpt jumper...kuang kuang kuang. Cube tgk syarikat swasta, sharp pada masakan...Macam mana nak tanamkan sifat mcm ni pada diri? Semuanya bermula dari sikap kita sendiri. SIKAP tu perlu dijaga utk menjadi yang positif...

arghhhhhhhhhhhhhhhh aku pun mcm dh ngantuk, sok nak g kursus lg heheeh. Dan aku berdoa mlm ni, esok aku nak dapatkan hadiah utk Si Comel Sayang....hadiah?????? entri akan dtg akan aku citer k


As-Salam, jumpa lagi

2 comments: