Wednesday 20 April 2011

HADIAH HARI JADI

Besday aku dh lama pun berlalu iaitu pada 31 Mac aritu....Alhamdulillah, aku masih bernafas dan hidup utk melihat bumi ini, melihat insan-insan yang aku sayang.


Sayang ada bagi hadiah untuk aku, sungguh terharu. D cerita disebalik hadiah ni.


Dari dulu aku memang tak suker bersolek, pakai hanbeg, kasut tumit....adoiiiii (situasi masa aku bujang la). Aku rasa lau pakai henbeg tu macam anak dare sgt, rimas rasa kat bahu d benda. Kasut tumit lg la, uat sakit kaki pinggang aku jer, lum terpeleot lagi, uat malu diri sendiri jer.Lau bersolek lg aku tak suker, aku dulu pakai lipice jer kat bibir, lau bibir kering aku letak majerin sblm tido, gincu2 ni haihh tak reti aku, rasa kembang, tebal, besau jer bibir tu...


Sekarang dh kahwin n dh d anak, lg aku dh bekerja, kenelah pakai tu semua (jaga nti laki cari lain lak, jauhkanlah).Pakai kasut tumit, henbeg n lipice...(d peningkatan skit ).


Erm baru-baru ni aku d belajo solek dgn kwn opis n tgk cara bersolek kat youtube, Ahamdulillah, d lah perubahan skit. D gak yg tegor nampak lain lah arini ( taim aku solek - pakai gincu, warne2 kat kelopak mate, celak- masih belajo lg)....ni aku beli sendiri, dari AVON.


Nak dijadikan citer, d satu ari tu nak g kije aku ngah tepek2 kaler kat mata, Sayang tgk2 aku sambil tersengih2 ( macam perli tau),ntah mcmner tanpa aku sedo, aku leh nangis, aku rasa masa tu mcm satu dunia ejek aku. dahla aku mmg xpandai solek, pastu ditgk2 sambil tersengih2, terus terang aku sedih sgt2 masa tu...Sayang terdiam (dia pun terkedu tgk aku nangis)...pastu dia pujuk, dia ckp dia xde nait nak ejek aku...pastu Sayang tanyer "betul2 nk bersolek ker"?Aku jwb "nak, tapi lau dh kene ejek malaslah nak teruskan". Sayang pun pujuk aku lg...(mood dh ok sebab dh kene pujuk huhuhuhu)


Sampai satu ari (masa besday aku), Sayang bagi aku hadiah, kotak merah d reben merah.Aku bukak rupa2nyer dlam tu d peralatan solek, jenama Clarins, aku pun tak penah dgr ...d bedak, warne2 kat mata, gincu...(dlm ati sukernyer)...Aku tak kisah hadiah tu mahal ke tak, aku tetap akan menghargainyer kerana aku sayang kat sayang...




Sayang  :  "Suke tak?"
Aku       : "Suke, terima kasih, abang"


Macih Sayang, love u so much










inilah hadiah dari Sayang






ni isi dalamnyer





ni kaler2 kat mate



ni bedak





ni lak kek, pegawai aku bagi (cik rosni )
macih k  !!!










itulah citernyer....heheheheh






Sekian, As-Salam

2 comments:

  1. wah.. best la.. tu tandanya laki ko suka isteri dia nampak cantik. teruskan usaha anda ok!

    ReplyDelete
  2. heheheheh, macih akak.Akak yg byk bg semangat n ajo kite. Kite nak masukkan blog akak,nak tulis klik SINI, tp xpandai lah heheheh

    nti belajo jahit lak heheeh

    ReplyDelete