Sunday 17 April 2011

HUJUNG MINGGU

Pergggghhhhhhhhhhhhh biaselah hujung minggu memang letih skit, banyak  yang nak dibuat..sampai peluh-peluh basah ketik aku....hilang bedak yg aku tepek pepagi lepas mandi, hilang bau haruman perfium dignti bau yg lagi wangi hahahha...


Pagi td bangun terlewat sikit (xpe, sebab tgh cuti solat). Bangun tido uat sarapan jempot2 ikan bilis dgn air teh O, sedap lh tu.Lepas tu nyapu2 kawasan/keliling2 umah ( ne yg dapat je coz Si Comel Sayang asyik nk mtk dukung)...sapu2 lebih kurang mandikan Si Comel Sayang, aku pun mandi skali...


Dua2 beranak dh sedang elok lawa, wangi2 ni aku g dapur nak memasak lah pulak.menu arini atas permintaan Sayang, SUP KAKI AYAM. memang lauk tu je lh yg aku masak, tu je yg sempat sbb xde org nak tolong pegangkan Si Comel Sayang. Sayang dgn pak mertua n adik2 ipar aku nyimen garaj kat luar, senang nti nak jemur baju sbb dh bersimen...xlah tanah tu jd toilet awam utk si kucing2 n si ayam2.


Siap masak Si Comel Sayang dh ngantuk, aku tidokan dia dulu, pastu ntah mcm ner aku pun tertido skali...hhahahahah


Bangun tido yg lain pun dh siap nyimen, aku siap2kan makan, kiteorg pun mkn.....sup pun dh tgl sikit. Family belah Sayang aku ni tak suke mentong, so lauk tu mmg utk tghari. Ptg karang uat cemil-cemilan jemput2 ke pe2 ker asal boleh dimakan...


Dalam kol 2, aku nyambung nyapu lg, bako2 (gaya usop wilcha) hahaha...dh siap tu aku lap myvi yg dr kaler hitam aku tgk dh kaler kelabu hahahah (saper lah tuannyer tu). Si Comel Sayang dgn Sayang kat dalam bilik ntah main2 pe lah tu, dgrlah suare2                  tup2 senyap (dlm ati kate biarlah).Dh siap aku g dapo, kemas dapo. Nampak lak kaki2 ayam melambai, melantak jap lah heheheh....


Bereh kat dapur, aku ngintip pe berlaku dlam bilik, ermmmmm banak-banak tido rupenyer tu yg senyap.Sorang nonggeng sorg mulut ternganga...d bunyi2 skit.....Aku lak capai laptop (pinjam Sayang punya), tulis entry ni hahahaha....








Ibu sayang kalian berdua....muah muah muah muah muah




Dah haih, peluh pun dh hilang, aku nak g bersiram......bagi wangi2




Salam

No comments:

Post a Comment