Monday, 23 May 2011

ABC

Ermmm entri ni aku nak ce cite pasal minuman kegemaran aku sejak kecil hingga......


iaitu ABC....



ABC paling sedap penah aku mkn ialah di kampung aku. Mak cik tu jual depan umah dia. balik sekolah je beli, lg2 ari sabtu lepas koko, mesti belilah. Dulu beli 50sen dh banyak dah, sekarang ne dpt...


ABC yang sedap mesti ada 3 kaler. Kaler tu maksud aku air gula daaaa heheheh, iaitu Gula Merah ( kaler hitam ), Sirap ( kaler merah ) dan Pandan ( kaler hijau ). Lau ada ketiga2 kaler ni, mesti seeedap. Tapi sekarang dah susah nk jumper orang jual ABC dgn ketiga2 kaler ni kan....


mana aku nak cari erk????


uat sendiri???


ermmmm


lau aku berjual xper lah gak kan




heheheh kat umah aku d mesin parut ais ni, tapi comel jer
lau utk berniaga mmg tak sesuai, tkt tgh parut ais, roboh mesin tu hahahahah
usia mesin ni......aku kecik dh d, sampai skrg leh guna lg, tahan betul


dan, hari Khamis aritu aku cuti sbb bwk Comel Sayang g klinik, kene injek kat paha utk umo 1thn 6bln...lepas tu demam n kat paha tu sakit....merengek je


kebetulan adik no.4 d kat umah, bercuti, kami pun uat ABC edisi sendiri - simple jer -


tgk gambo bwh ni




inilah dia mesin parut tu, bodynyer dr plastik
tapi tahan

 
okay, ni ais yg dah diparut hehehehe.....nampak sedapkan



inilah hasilnyer.....
ais + susu pekat + milo
nak uat air gula, den tak kuasa sbb makan sendiri bkn utk dijual


dan sampai sekarang aku d cita2 nak bukak kedai jual ABC sebab aku mmg minat giler kat ABC, bile tu ?????????



d sape2 nak kongsi citer pasal ABC, atau d sape2 tau d ABC sedap, marilah kite berkongsi ye

No comments:

Post a Comment

Post a Comment