Thursday 16 June 2011

NAIK LAGI ????? *&%@($%@*#^*$^274

Apa, nak naik lagi??? Kalau macam ni memang aku potong lah, tak nak aku teruskan.

Terang memang terang tapi bile hari nak hujan, tak dapat tengok....tak ke tensen lagi2 time d cerite best2, tak gitu.................haru

Aku dah tukar ke pakej yang paling murah, kurangkan beban bayar bil tiap2 bulan.

Aritu bile ada promosi astro b-yond, d promoter datang rumah, dia cakaplah " Masuk ni free, tak kene bayor apa2 mak cik " ( masa ni aku kejer yang ada mak jer dan korang pun fahamlah kan lau mak-mak ni kan ), tergodalah mak aku............so rumah aku d lah si DIA BYON....aku tak kisahlan dah pasang dan diberitahu FREE

Datang bil d penambahan RM20.00......so bil aku NAIK jadi RM61.++....adoiiii nak kurangkan tapi bertambah pulak. Mak dah serba salah tapi sku cakap kat mak  " xpelah mak, bukan salah mak kan orang tu yang cakap benda ni FREE, nanti kite telefon DIA tanya lebih lanjut "   baru hati mak aku tenang. Benda dah dipasang pun nak buat macam manakan....BAYOR JE LAH

So, masa kat opis aku telefon DIA tu, tanyer kenapa naik RM20.00. Dia cakap tu cas untuk DIA BYON untuk tiap2 bulan selama setahun. Aku cakaplah dengan nada yang agak tinggi tapi masih dicontrollah "Aritu masa nak pasang apesal cakap FREE? Sekarang kene bayor pulak?" %*%&*%&^^&*
Tanyer lagi, " Lau nak potong boleh tak?".  Dia cakap boleh tapi kene bayor RM240.00 sebab tak cukup setahun. Lau tak nak kene bayor tunggu sampai setahun aku gunakan DIA BYON tu.....huhuhuhuuu

So, aku tunggu jelah SETAHUN LAGI

Dan sekarang ni, dengor2 cite nak naik lagi........gaji habis bayor DIA jelah......

Nak naik tapi cerita yang sama berulang2, pagi - petang - malam tengok ulangan jer. Minggu ni tengok citer tu nanti minggu depan ke depan lagi ke cerita sama lagi....

Mak aku cakap per, " kalau macam ni, potong jelah. Tengok tv tak terang pun tak per"...  
--,--@



* edisi luahan perasaan je *

1 comment:

  1. lau konfem naik, akak kasi potong hahahaha

    pasang ariel leh tengok citer INdon

    ReplyDelete