Saturday 13 August 2011

SIBUK MENGEMAS

selamat hari raya
selamat hari raya

Alhamdulillah dah 14 hari kite berpuasa.

Lagu raya pun dah mula berkumandang di corong-corong radio

Ada juga yang memasang cd lagu raya....hehhehehe 



Nak raya


Nak raya


Sibukla mengemas rumah

Segala habuk-habuk kalau boleh tak nak nampak

Mengemas dalam rumah, luar rumah

Mengecat

Tukar langsir, sarung kusyen, alas meja

Tukar perabot   ?????

Tak pun sebab elok lagi....pembaziran mestilah dielakkan

Raya memang aku tak buat kuih

Beli aje....senang dan mudah

Yang aku tumpukan ialah mengemas rumah sebab aku sorang jer perempuan kat rumah mertua

( mak mertua sakit dan aku adalah menantu perempuan pertama sebab belah Sayang adik-beradik 3 orang semua lelaki ).....

Kawasan luar rumah kami dah kemas bersama-sama

Kawasan dalam rumah masih dalam proses, aku buat pelan2 sebab sambil2 melayan Comel Sayang

Penat memang penat, tapi dah tanggungjawabkan

Ni aku rehat sekejap dapatlah bukak blog. Comel Sayang tido

Petang nak masak pe yer?

Hari2 masak kadang2 boleh hilang idea nak masak apa......adoi  @^%^#

Masak sardin pon sodapppp hahahahahaha

K, nak berehat dulu n simpan tenaga utk aktiviti petang ni pulak

Selamat memasak dan berbuka

As-Salam



No comments:

Post a Comment