Monday 25 July 2011

ANAK...ANAK

kalau diingat-ingat, nak ketawa sendiri dibuatnyer

hahahahahahahahah

keletah budak-budak ni kadang boleh buat kite marah, geram, geli hati pun ada

macam gitu juga lah dgn anak aku, Comel Sayang

Umar dah 1 tahun 7 bulan dan dah pandai cakap tapi masih pelat lagi, aku suke berbual dgn Comel Sayang

PERISTIWA 1:

Malam semalam, lepas maghrib aku, Cinta dan Comel Sayang borak2 dalam bilik. Tiba-tiba Comel Sayang tunjuk2 tudung dan suruh aku pakai

aku pakailah tudung tu, kalau tak pakai ada mengamuk nanti. oklah, lepas tu Comel Sayang leh cakap

" lam, lam "  ( bantal )

"susu, susu"   ( susu )

dan lampin ( tak boleh takde ni, leh buat menangis nanti )

Comel sayang amik bantal, lampin dan susu dia bawak keluar dari bilik terus jalan ke pintu

nak tau Comel Sayang ajak g mana?

ajak g jalan-jalan naik kete

adoiiiiii, anak aku dah pandai nak berjalan

PERISTIWA 2:

malam tadi, maghrib jugak

Sayang tengah solat, aku pulak nak tukarkan pampers Comel Sayang. Anak aku ni kalau dah bukak pampers dan seluar memang susah nak pakaikan semula. nanti dengan keadaan bogel tu dia tergolek-golek atas tilam dan akan berkata

" eii, lau....eii, lau"  ( eii, malu )

adoiii, pening pale omak oiii

aku pun pujuk, ibu dengan abah nak g kedai, icha tinggal k sebab tak nak pakai pampers dgn seluar. Mula-mula dia tak layan, aku cakap lg nak g kedai...ermm terus Comel Sayang nak pakai. Oklah

nak tau pe Comel Sayang buat.....

dia tunjuk tudung suruh aku pakai, dan macam malam semalam, dia amik susu, bantal dan lampin dan terus berlari ke pintu

hahaahahah aku dengan Sayang ketawa je lah

dan kami pun keluar jugak g kedai dan sepanjang perjalanan tu mulut asyik cakap

" ne atok, ne atok"   ( mana atok - abah aku )
"ne nek, ne nek"      ( mana nenek - mak aku )
" ne cik yu, ne cik yu"   ( mana ci yus - adik bongsu aku )

* anak aku dijaga oleh mak aku semasa aku kerja dan Comel Sayang ingat kami nak hantar dia balik rumah mak aku *

No comments:

Post a Comment