Monday 14 November 2011

TELUR PECAH DAGING AYAM huhuhuuuuu

ni masa kat atas kuali


ni dah siap masak dan ready utk dimakan


aku amik resepi ni kat internet, so aku try lah masak malam tadi

senang jer buatnya, tapi bahan yang aku masak ni tak cukup macam yang kat resepi sebenar. apa yang ada aku masukkan je heheee

Bahan - bahan yang aku guna :-
  • Bawang merah (tumbuk)
  • Bawang putih (tumbuk)
  • Halia (tumbuk)
  • 4 biji telur
  • Ayam kisar Ramly
  • Daging rebus potong kecik2 (aku guna daging korban)
  • Serbuk kari & daging Adabi
  • Serbuk cili
  • Garam
  • Bahan perasa
  • Daun sup/bawang (hiris)
  • Cili / lada besar (hiris)
Cara aku masak :-

  • Mula-mula aku panaskan minyak sikit, dah panas tumiskan bahan yang ditumbuk tadi
  • Dah naik bau, masukkan ayam, daging, serbuk kari&daging, serbuk cili, garam & bahan perasa. Kacau2 tunggu sampai ayam daging masak dan rasanya ok
  • Ratakan bahan2 tadi kat kuali leper (mcm lempeng), pastu pecahkan telur sebiji sebiji atas daging&ayam tadi.
  • Telur dah setengah masak, taburkan daun sup dgn hirisan cili tadi.
  • Dah agak2 masak, tengok ok jer, bolehlah angkat dan hidangkan
  • Makan macam tu jer pun sedap makan dgn nasi putih pun sodappppp

SELAMAT MENCUBA !!!

1 comment: