Tuesday 4 October 2011

KACANG SUSU

wayar yang dari hp ke komputer Sayang punyer tu dah hilang, d lah dlm 1-2 bulan

jenuh cari tak jumpe2...biasalahkan benda yang nak kite guna sesangat time tu lah hilang tapi bile kite tak nak guna d lah pulak depan mata......

so skrg aku dah susah nak anto gambo2 dlm hp ke komputer, so tak de gambolah kat blog aku ni ( gambo yg ori bukan dr google)     theeeeee

aku : abg, ne g wayar yg nak jolok kat kmputer tu. nak tranfer gambo kat komputer ni

Syg : d abg gune bwk g opis aritu...ce cari

aku : abg letak ner?

Syg : ntah, xingat.ntilah cari kat opis ke kat kete


sudahnyer mmg tak jumper


minggu lepas Sayang kene g kursus kat Air Hitam, Kluang

aku ngemaslah apa2 yang patut dibawa baju, suar, kain pelikat, tuala, sabun dan ......yang berkenaan

aku pun gosok lah t-shirt ngan suar yg akan dipakai oleh Sayang nanti

sebelum gosok suar, aku raba-raba dulu

teraselah


d benda


keras


panjang


ehemmmmmm.....


aku pegang


aku kuarkan


tunjuk kat Sayang


aku senyum jer


Sayang sengih






ermmm


aku jumper wayar tu dalam kocek suar dan yang sedihnya takleh digunakan lagi sebab dah terbasuh dgn suar sekali :-).......  :-(


aku sebenonya nak masukkan gambo yang aku amik aritu....gambo Kacang Susu

xpelah aku citer jelah n pinjam gambo kat google...leh kan

KACANG SUSU adalah feveret abah n aku

cara buat, senang jer


buat air susu gdlm gelas/cawan guna susu pekat. guna air sejuk or panas pun ok dan aku suker air yg suam2 jer

pastu kopek kacang gorang (cth:cap tangan) asingkan isi dengan kulitnya


pastu masukkan isi kacang ke dalam air susu dan makanlah


sedappppppp


kacang dengan kulitnya



isi kacang tanpa kulitnya





air susu

k kawan3 ce cuba ce cuba

No comments:

Post a Comment